// Vooruit met je merk!

Gepubliceerd op: 10-12-2015

Ons eerste blogartikel. En niet zomaar een. Nee, het artikel waarmee we het belang van merkbeleving graag eens uitleggen. Want wat blijft er nog staan als je organisatie wordt ingehaald door concurrenten met een gelijk product, een gelijke website of een gelijke dienst? Je merk! Het verhaal waardoor mensen een product gaan beleven, ermee kennis willen maken en er in gaan geloven, dát maakt je organisatie uniek.

Vandaag de dag is een stofzuiger geen stofzuiger meer, maar een Dyson of een Miele. We kopen geen sportschoenen, maar Nike’s of Adidas’. We spreken in merken en vereenzelvigen ons ermee. Het verhaal van het merk wordt ons verhaal en zorgt voor eigenheid en imago waar we mee geïdentificeerd willen worden.

The Golden Circle

the-golden-circle-simon-sinekWaarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In het model ‘The Golden Circle’ (ook wel ‘Start with why’) gaat Simon Sinek uit van drie niveaus waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet. Zijn stelling is dat meestal de derde vraag onderbelicht blijft en daarmee écht succes uitblijft.

Volgens Sinek raak je mensen alleen als je de waarom-vraag kunt beantwoorden en als het geloof daarin overeenkomt met het geloof (hoop) van de mensen. Waarom draait het niet alleen om winst maken? Dat is het resultaat. Bij ‘waarom’ draait het om je purpose. Waar doe je het voor? Waarom bestaat je organisatie? Pas als het duidelijk is waarom iemand of een organisatie iets doet, kunnen mensen erin geloven.

Coers gelooft in de ‘why’ en zoekt op online gebied de doorvertaling van de ‘why’ voor een organisatie. Dat de waarom niet langer van mond-tot-mond verteld wordt, of via een papieren mailing is allang duidelijk. De inzet van Adwords, remarketing via Google of de promotie via een facebook-campagne zorgen ervoor dat je gevonden wordt.

Ook vooruit met je merk? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Top